„Ne hodaj ispred mene, možda te neću slijediti. Ne hodaj iza mene, možda te neću voditi. Hodaj pokraj mene i samo budi moj prijatelj!“

Albert Camus

Sanja Doležal u razgovoru o Novoj školi

Video intervju

U Novoj školi je dijete na prvom mjestu

U Novoj školi se ne fokusiramo na ono što dijete ne zna, već upravo na ono što zna! Važno nam je prepoznati u djetetu što ga veseli, zanima i u tome mu dajemo podršku. Cilj nam je prepoznati djetetov potencijal, njegove potrebe i zajedno s njim iskoristiti i razvijati ih.

Oprema

Nova škola je moderno opremljena škola u koraku s vremenom i prilagođena je današnjim potrebama djeteta. Osim iPad-a, pametnog televizora i VR naočala, naši su prostori opremljeni s mnoštvom raznih materijala (Montessori materijali, materijali koje su razvili i izradili učitelji škole i razni drugi didaktički materijali) koji u djetetu pobuđuju zanimanje i motivaciju za novim znanjem, potiču dijete na aktivan rad, omogućuju aktivno uviđanje i donošenje zaključaka te učenje o apstraktnim pojmovima na konkretnom.

Dodatne aktivnosti

Osim redovnog programa koje propisuje Ministarstvo RH, u Novoj školi nudimo dodatne sadržaje koji su izuzetno važni za djetetov razvoj, a vezani su uz: likovnu umjetnost, književnost, glazbu i ples, društvene igre, kazalište i film, dramu, keramiku, ručni rad, domaćinstvo, informatiku, tehnički, vrtlarenje i sport.

Mali razredi

Maksimalan broj učenika u jednoj obrazovnoj grupi je 15 djece. Na taj način je učiteljima omogućeno da se potpuno mogu posvetiti potrebama svakog djeteta.

Slobodno dijete Nove škole

 

Dijete koje slobodno izražava svoje misli, osjećaje i želje!

Dijete koje se slobodno kreće, slobodno bira što će raditi, kada, gdje i s kime!

Dijete kojem je dozvoljeno biti i raditi sam, s prijateljem ili grupom!

Dijete koje je slobodno od straha, autoriteta!

Dijete koje se osjeća ravnopravnim!

Dijete koje je slobodno i ne boji se pogriješiti!

Dijete koje ima povjerenje!

Dijete koje vjeruje u sebe!

Naš rad se temelji na uzajamnom poštovanju, povjerenju, komunikaciji i slobodi.

  • U Novoj školi svako dijete je dobrodošlo i prihvaćeno je upravo onakvo kakvo jest.
  • Međusobno uvažavanje stvara toplo i sigurno okruženje u kojem je svakome omogućeno spoznati samog sebe. Upravo iz tog razloga je Nova škola mjesto nenasilja i tolerancije.
  • Obzirom da smo društvena bića, izuzetno nam je važna komunikacija. Podržavamo svako dijete u prepoznavanju i izražavanju svojih potreba. U Novoj školi svakom djetetu je omogućeno razvijati svoju osobnost.
  • U Novoj školi vjerujemo da je svako dijete sposobno slijediti svoj osobni razvoj i svoj proces i način učenja. To povjerenje je ujedno velik izazov jer izgraditi svoj vlastiti proces učenja zahtijeva intelektualno i emocionalno djelovanje.
  • Motivacija djeteta i preuzimanje odgovornosti nisu mogući bez autonomije. U pripremljenom i poticajnom okruženju učenje je zanimljivo i uspješno. Dijete samostalno, uz vlastitu odgovornost odlučuje kako će provesti vrijeme u školi, što će, kada i kako učiti.
  • Učitelj je mentor koji individualno pristupa svakom djetetu. On priprema radnu okolinu, usmjerava i prati dijete prema njegovim sposobnostima i interesima te mu daje povratnu informaciju o napretku.
  • U Novoj školi djelujemo na razvoj važnih životnih sposobnosti i vještina kod djece: neovisno mišljenje, donošenje odluka, rješavanje problema, govorne kompetencije i poduzetničke vještine.
  • Mi živimo demokraciju. Svaki tjedan organizira se „Veliki sastanak“. Na Velikom sastanku sudjeluju svi učenici i svi djelatnici škole. Svatko od prisutnih može predložiti temu za dnevni red. Svi zajedno odlučujemo o svim pravilima i aktivnostima u školi.